Quantum Break - DirectX 12 vs DirectX 11
Karty graficzne

Quantum Break - DirectX 12 vs DirectX 11

przeczytasz w 1 min.

Czy Quantum Break jest szybszy w wersji DirectX 12 czy też DirectX 11?

Ocena benchmark.pl
  • 4,3/5
Plusy

- świetna, trzymająca w napięciu opowieść,; - rozwidlenia fabularne na które mamy wpływ,; - nieźle zrealizowany, choć wcale nie najnowszy pomysł manipulacji czasem,; - moce głównego bohatera,; - rewelacyjna budowana atmosfera załamywania się czasu,; - ciekawe postacie i mocna obsada aktorska,; - interesujące połączenie gry z serialem.

Minusy

- brak polskiego tłumaczenia, choćby napisów,; - problematyczny system chowania się za przeszkodami,; - miejscami dość przeciętna oprawa graficzna i wolne doczytywanie tekstur.

Quantum Break był jedną z pierwszych gier wykorzystującą nowe biblioteki DirectX 12. Gra dostępna była tylko w Microsoft Store i oczywiście wymagała do działania Windows 10. Niespodziewanie i znienacka gra pojawiła się również w cyfrowej dystrybucji Steam. Jakież było zaskoczenie, gdy okazało się, że gra wymaga do działania Windows 7 i korzysta... z bibliotek DirectX 11.

Quantum Break

Na próżno doszukiwać różnic w wyglądzie obu wersji, jednak z pewnością będziemy mieli do czyniania z różnicami w wydajności.

Sprawdziliśmy grę w wersji Microsoft Store (DirectX 12) i Steam (DirectX 11) na kartach graficznych NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB oraz AMD Radeon RX 480 8 GB. Konkretnie, były to autorskie modele MSI i ASUSa:

  • ASUS STRIX Radeon RX 480 OC 8 GB
  • MSI GeForce GTX 1060 OC 6 GB

Dokładną specyfikację sprzętową platformy testowej znajdziecie na kolejnej stronie.

Od czasu premiery wersji Steam minęło już trochę czasu, więc zakładamy, że co miało zostać połatane - czy to w grze, czy też sterownikach, zostało już zrobione. Pora na pojedynek pomiędzy dwiema wersjami API!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login